dinsdag 8 januari 2013

Het plaidje van een jaar of 2, helemaal voor mezelf...

Zondag en gisteren werkte ik aan een patchworkplaidje dat ik al meer dan een jaar (denk ik), klaar ligt om ineengezet te worden. Daarmee wil ik dan zeggen; de lapjes lagen allemaal op een hoopje, ergens tussen de rommel van het atelier dat zich een beetje ophoopt tijdens de nog steeds aanhoudende verbouwingen.
Alles bij elkaar was het wel zo'n 2 dagen werk, maar ik ben erg blij met het resultaat. Deze roze plaid zal dan ook mooi pronken wanneer ons (bijna) huisje klaar zal zijn... (hopelijk ergens in maart)
Het patroon van welk vierkant waar moest komen maakte ik eerst op de computer met afbeeldingen van aanleunende stofjes.
De plaid is 125x150cm groot.

De eerste stap was de rijtjes per 5 lapje aan elkaar zetten.
Daarna de rijtjes aan elkaar zetten tot 1 grote lap.
De moeilijkheid ligt ook in het mooi laten aansluiten van de hoekjes.

De achterzijde is een superzachte licht-roze polyfleece geworden.

Ik twijfelde lang of ik zou afwerken met een paspelrandje, maar ben uiteindelijk heel blij dat ik dit toch heb gedaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten